Python - modul random (generování náhodných čísel): Porovnání verzí

Z GeoWikiCZ
(vystupk k druhemu prikladu)
m (sablona python)
 
(Nejsou zobrazeny 2 mezilehlé verze od stejného uživatele.)
Řádek 1: Řádek 1:
Nasledující program počítá 10 simulací výpočtu střední hodnoty hodu kostkou pro 1000 pokusů (střední hodnota je 3.5)  
Nasledující program počítá 10 simulací výpočtu střední hodnoty hodu kostkou pro 1000 pokusů (střední hodnota je 3.5)  


<source lang="python">
  #!/usr/bin/python
  #!/usr/bin/python
   
   
Řádek 12: Řádek 13:
    
    
     print float(s)/N,
     print float(s)/N,
</source>


  3.504 3.584 3.438 3.462 3.49 3.463 3.416 3.602 3.441 3.479  
  3.504 3.584 3.438 3.462 3.49 3.463 3.416 3.602 3.441 3.479  
Řádek 17: Řádek 19:
Program rozdává karty na [http://www.hrejsi.cz/karty/mavole.htm licitovaný mariáš]
Program rozdává karty na [http://www.hrejsi.cz/karty/mavole.htm licitovaný mariáš]


<source lang="python">
  #!/usr/bin/python
  #!/usr/bin/python
   
   
Řádek 42: Řádek 45:
           if list[b][h] == hrac:
           if list[b][h] == hrac:
             print "  ", barva[b], hodnota[h]
             print "  ", barva[b], hodnota[h]
</source>


  talon:
  talon:
Řádek 82: Řádek 86:
   kule 9
   kule 9
   kule kral
   kule kral
[ [[Python|Zpět]] ]
{{Python}}

Aktuální verze z 20. 4. 2008, 19:39

Nasledující program počítá 10 simulací výpočtu střední hodnoty hodu kostkou pro 1000 pokusů (střední hodnota je 3.5)

 #!/usr/bin/python
 
 import random
 
 for i in range(10):
    N = 1000
    s = 0
    for i in range(N):
        s = s + randint(1,6)
  
    print float(s)/N,
3.504 3.584 3.438 3.462 3.49 3.463 3.416 3.602 3.441 3.479 

Program rozdává karty na licitovaný mariáš

 #!/usr/bin/python
 
 from random import *
 
 hodnota = ("7","8","9","spodek","filek","kral","10","eso")
 barva  = ("cervena", "zelena", "zaludy",  "kule")
 list = [[0]*8,    [0]*8,    [0]*8,   [0]*8]
 
 n = 0                                 # pocet rozdanych karet
 for hrac in range(1, 4):      # hrac 1, 2, 3
    while n < hrac*10:         
       b = randint(0, 3)         # nahodna barva 
       h = randint(0, 7)         # nahodna hodnota
       if list[b][h] == 0:         # doposud nerozdana karta
          list[b][h] = hrac    
          n = n + 1  
 
 for hrac in range(4):         # talon 0, hrac 1, 2, 3
    print           
    print ("talon:","hrac 1:","hrac 2:","hrac 3:")[hrac]
  
    for b in range(4):
       for h in range(8):
          if list[b][h] == hrac:
            print "  ", barva[b], hodnota[h]
talon:
  cervena 9
  zaludy filek

hrac 1:
  cervena 8
  cervena 10
  cervena eso
  zelena 7
  zelena 9
  zelena kral
  zaludy eso
  kule 8
  kule spodek
  kule eso

hrac 2:
  cervena spodek
  cervena kral
  zelena filek
  zelena 10
  zaludy 8
  zaludy spodek
  zaludy kral
  kule 7
  kule filek
  kule 10

hrac 3:
  cervena 7
  cervena filek
  zelena 8
  zelena spodek
  zelena eso
  zaludy 7
  zaludy 9
  zaludy 10
  kule 9
  kule kral

[ Zpět ]