C++ Bc. 20: Porovnání verzí

Z GeoWikiCZ
mBez shrnutí editace
m (IEEF)
Řádek 12: Řádek 12:


Poznámka: funkce pro výpočet strojového epsilon by v C++ měla být vhodněji napsána jako šablona.
Poznámka: funkce pro výpočet strojového epsilon by v C++ měla být vhodněji napsána jako šablona.
== Odkazy ==
* [http://en.wikipedia.org/wiki/IEEE_floating-point_standard IEEE floating-point standard]


[ [[C++ Bc. | Zpět]] | [[C++ Bc. 20 cpp | C++]] | [[C++ Bc. 21|Další]] ]
[ [[C++ Bc. | Zpět]] | [[C++ Bc. 20 cpp | C++]] | [[C++ Bc. 21|Další]] ]


[[Kategorie:Programování]]
[[Kategorie:Programování]]

Verze z 8. 1. 2007, 14:49

Strojové epsilon

Strojové epsilon je charakteristika přesnosti formátu reálného čísla v počítači. Je definováno jako rozdíl mezi 1 a nejmenším číslem větším než 1, kterou lze v daném čísleném typu zobrazit.

Strojové epsilon je jednou z charakteristik definovaných v hlavičce <climits> a v C++ jej lze například pro typ double získat jako

std::numeric_limits<double>::epsilon()

Napište funkci, která vypočte odhad strojového epsilon pro typ double.

double d_epsilon()

Poznámka: funkce pro výpočet strojového epsilon by v C++ měla být vhodněji napsána jako šablona.

Odkazy

[ Zpět | C++ | Další ]