155KAT3 Kartografie 3: Porovnání verzí

Z GeoWikiCZ
mBez shrnutí editace
Řádek 15: Řádek 15:
| 24.9. || Kartografická generalizace || TJ
| 24.9. || Kartografická generalizace || TJ
|-
|-
| 1.10. || Vizualizace prostorových dat v tematické kartografii || TJ
| 1.10. || Vizualizace prostorových dat v tematické kartografii 1|| TJ
|-
|-
| 8.10. || Proces tvorby mapy, zdroje dat, INSPIRE || TJ
| 8.10. || Vizualizace prostorových dat v tematické kartografii 2 || TJ
|-
|-
| 15.10. || XML, GML, XSLT, KML, SVG|| TJ
| 15.10. || Proces tvorby mapy, zdroje dat, INSPIRE|| TJ
|-
|-
| 22.10. || Webové atlasy, hodnocení kartografických děl || TJ
| 22.10. || Webové atlasy, hodnocení kartografických děl || TJ
|-
|-
| 29.10. || Anamorfované mapy? ||
| 29.10. || Anamorfované mapy ||
|-
|-
| 5.11. || MOOC? ||
| 5.11. || XML, GML, SVG, XSLT v kartografii ||
|-
|-
| 12.11. || Historie a fungování internetu || JC
| 12.11. || Historie a fungování internetu || JC
Řádek 31: Řádek 31:
| 26.11. || Webové mapové služby || JC  
| 26.11. || Webové mapové služby || JC  
|-
|-
| 3.12. || Novinky v kartografii, trendy|| JC+TJ
| 3.12. || Webové mapové aplikace || externě ArcData
|-
|-
| 11.12. || Prezentace studentů?
| 11.12. ||  
|-
|-
| 17.12. || Prezentace studentů?
| 17.12. || Novinky v kartografii, trendy|| JC+TJ
|-
|-
|}
|}
Řádek 49: Řádek 49:
! datum !! náplň cvičení  
! datum !! náplň cvičení  
|-
|-
| 22.9. || zadání 1. úlohy
| 22.9. || zadání 1. úlohy - tvorba webové mapové aplikace s ArcGIS Collector
|-
|-
| 29.9. || konzultace
| 29.9. || konzultace
|-
|-
| 6.10. || zadání 2. úlohy
| 6.10. || zadání 2. úlohy - digitální modely terénu
|-
|-
| 13.10. || konzultace
| 13.10. || konzultace
|-
|-
| 20.10. || konzultace
| 20.10. || zadání 3. úlohy - pokročilé tematické mapy
|-
|-
| 27.10. || zadání 3. úlohy
| 27.10. || konzultace 
|-
|-
| 3.11. || konzultace
| 3.11. || konzultace
|-
|-
| 10.11. || konzultace 
| 10.11. || zadání 4. úlohy - MOOC
|-
|-
| 24.11. || zadání 4. úlohy
| 24.11. || konzultace
|-
|-
| 1.12. || konzultace
| 1.12. || konzultace

Verze z 14. 10. 2020, 11:46

Anotace

Internet, jeho historie, protokoly, webové servery, webové stránky, webové aplikace, webové služby. Tématické mapy a jejich metody. Formáty dat v digitální kartografii (XML, GML, SVG, KML, dlaždicová data). Zdroje dat, open data, metadata. Proces tvorby map - datové modely, software, sazba. Kartografická generalizace a její metody. Mapové servery a API mapových portálů (Google maps). Webové atlasy, hodnocení webových map. Trendy v současné kartografii.

Harmonogram přednášek

Přednáší Doc. Ing. Jiří Cajthaml, Ph.D., Ing. Tomáš Janata

čtvrtek 10:00 A228

datum náplň přednášek přednáší
24.9. Kartografická generalizace TJ
1.10. Vizualizace prostorových dat v tematické kartografii 1 TJ
8.10. Vizualizace prostorových dat v tematické kartografii 2 TJ
15.10. Proces tvorby mapy, zdroje dat, INSPIRE TJ
22.10. Webové atlasy, hodnocení kartografických děl TJ
29.10. Anamorfované mapy
5.11. XML, GML, SVG, XSLT v kartografii
12.11. Historie a fungování internetu JC
26.11. Webové mapové služby JC
3.12. Webové mapové aplikace externě ArcData
11.12.
17.12. Novinky v kartografii, trendy JC+TJ

Program cvičení

Přednáší Doc. Ing. Jiří Cajthaml, Ph.D., Ing. Tomáš Janata, Ph.D.

úterý 10:00 a 14:00 B973

Zadání jednotlivých úloh jsou na http://moodle-vyuka.cvut.cz.

datum náplň cvičení
22.9. zadání 1. úlohy - tvorba webové mapové aplikace s ArcGIS Collector
29.9. konzultace
6.10. zadání 2. úlohy - digitální modely terénu
13.10. konzultace
20.10. zadání 3. úlohy - pokročilé tematické mapy
27.10. konzultace
3.11. konzultace
10.11. zadání 4. úlohy - MOOC
24.11. konzultace
1.12. konzultace
8.12. konzultace
15.12. prezentace semestrální práce, zápočty


Každá úloha bude obsahovat :

  • zadání
  • matematickou formulaci
  • výpočty včetně potřebných mezivýpočtů
  • zdrojové kódy skriptů
  • obrazové přílohy
  • přehledný souhrn výsledků v tabulkách
  • zhodnocení výsledků a závěr

Úlohy nesprávně numericky vyřešené či nedbale vyhotovené nebudou přijaty. Pro udělení zápočtu je nezbytně nutné odevzdání všech úloh a prezentace semestrální práce.