Geomatika: Porovnání verzí
Bez shrnutí editace |
mBez shrnutí editace |
||
Řádek 7: | Řádek 7: | ||
Studijní obor geoinformatika je zaměřen na vědní disciplíny pojednávající o Zemi a na informatiku a moderní informační technologie pro hromadný sběr a zpracování dat. Větší důraz je spíše kladen na teoretické předměty, tak aby znalosti absolventů měly dlouhodobou platnost. | Studijní obor geoinformatika je zaměřen na vědní disciplíny pojednávající o Zemi a na informatiku a moderní informační technologie pro hromadný sběr a zpracování dat. Větší důraz je spíše kladen na teoretické předměty, tak aby znalosti absolventů měly dlouhodobou platnost. | ||
Geodézie patří mezi klíčové předmětu povinného studijního základu oboru, akcentována je ovšem geodézie v anglosaském univerzitním pojetí, jako věda zabývající se studiem zemského tělesa, měřením objektů na zemském povrchu a v jeho blízkém okolí. V rámci teoretická geodézie se studenti | Geodézie patří mezi klíčové předmětu povinného studijního základu oboru, akcentována je ovšem geodézie v anglosaském univerzitním pojetí, jako věda zabývající se studiem zemského tělesa, měřením objektů na zemském povrchu a v jeho blízkém okolí. V rámci teoretická geodézie se studenti seznámí s globálními polohovými systémy, jako je např. systém GPS, a to jak po teoretické tak po praktické stránce. | ||
Studenti se seznámí se základy fotogrammetrie, dálkového průzkume Země (DPZ) a dále s geografickými | Studenti se seznámí se základy fotogrammetrie, dálkového průzkume Země (DPZ) a dále s geografickými informačními systémy (GIS). Z praktických oborů je v bakalářském studijním oboru v plném rozsahu vyučován katastr nemovitostí, jeho vedení, operát a právní vztahy. | ||
Studium je soustředěno do několika tématických bloků (informatika, geodézie, profesní zaměření) z nichž každý končí samostatným projektem. Od studentů se očekává samostatná práce, je podporován tvůrčí přístup a logické myšlení, větší váhu mají přednášky, seminární práce a konzultace než povinná cvičení. Obor | Studium je soustředěno do několika tématických bloků (informatika, geodézie, profesní zaměření) z nichž každý končí samostatným projektem. Od studentů se očekává samostatná práce, je podporován tvůrčí přístup a logické myšlení, větší váhu mají přednášky, seminární práce a konzultace než povinná cvičení. Obor geoinformatika je koncipován tak, aby navazoval spíše na strukturu vzdělání, kterou poskytují gymnázia než střední průmyslové školy. | ||
Samostatnou skupinu tvoří společenskovědní předměty jako jsou základy práva, rétorika, základy ekonomické teorie a psychologie. Vysokoškolsky vzdělaný odborník má být především vedoucím manažerem s širokým rozhledem, který přesahuje ryze technické obory. Součástí studia jsou je i výuka cizích jazyků. Studenti mohou během studia studovat na zahraničních univerzitách, studium v zahraničí je podporováno. | Samostatnou skupinu tvoří společenskovědní předměty jako jsou základy práva, rétorika, základy ekonomické teorie a psychologie. Vysokoškolsky vzdělaný odborník má být především vedoucím manažerem s širokým rozhledem, který přesahuje ryze technické obory. Součástí studia jsou je i výuka cizích jazyků. Studenti mohou během studia studovat na zahraničních univerzitách, studium v zahraničí je podporováno. | ||
Absolventi bakalářského oboru Geodézie a kartografie se uplatní v geodetické a kartografické praxi v soukromé sféře, v resortu Českého úřadu zeměměřického a katastrálního, při vedení katastru nemovitostí ČR. Kromě toho najdou uplatnění všude tam, kde je potřeba odborníků v oboru geografických informačních systémů, hromadného sběru geografických dat a jejich zpracování. | Absolventi bakalářského oboru Geodézie a kartografie se uplatní v geodetické a kartografické praxi v soukromé sféře, v resortu Českého úřadu zeměměřického a katastrálního, při vedení katastru nemovitostí ČR. Kromě toho najdou uplatnění všude tam, kde je potřeba odborníků v oboru geografických informačních systémů, hromadného sběru geografických dat a jejich zpracování. Jmenovitě jde o širokou oblast životního prostředí, především se zaměřením na informační systémy. | ||
Verze z 25. 11. 2005, 16:15
Ve školním roce 2006-2007 na Stavební fakultě ČVUT v Praze otevíráme nový bakalářský studijní obor Geoinformatika, který je akreditován v rámci studijního programu Geodézie a kartografie. O rok později pak otevíráme navazující magisterský studijní obor stejného jména, který bude alternativně přednášen i v angličtině pro zahraniční studenty.
Bakaláři
Studijní obor geoinformatika je zaměřen na vědní disciplíny pojednávající o Zemi a na informatiku a moderní informační technologie pro hromadný sběr a zpracování dat. Větší důraz je spíše kladen na teoretické předměty, tak aby znalosti absolventů měly dlouhodobou platnost.
Geodézie patří mezi klíčové předmětu povinného studijního základu oboru, akcentována je ovšem geodézie v anglosaském univerzitním pojetí, jako věda zabývající se studiem zemského tělesa, měřením objektů na zemském povrchu a v jeho blízkém okolí. V rámci teoretická geodézie se studenti seznámí s globálními polohovými systémy, jako je např. systém GPS, a to jak po teoretické tak po praktické stránce.
Studenti se seznámí se základy fotogrammetrie, dálkového průzkume Země (DPZ) a dále s geografickými informačními systémy (GIS). Z praktických oborů je v bakalářském studijním oboru v plném rozsahu vyučován katastr nemovitostí, jeho vedení, operát a právní vztahy.
Studium je soustředěno do několika tématických bloků (informatika, geodézie, profesní zaměření) z nichž každý končí samostatným projektem. Od studentů se očekává samostatná práce, je podporován tvůrčí přístup a logické myšlení, větší váhu mají přednášky, seminární práce a konzultace než povinná cvičení. Obor geoinformatika je koncipován tak, aby navazoval spíše na strukturu vzdělání, kterou poskytují gymnázia než střední průmyslové školy.
Samostatnou skupinu tvoří společenskovědní předměty jako jsou základy práva, rétorika, základy ekonomické teorie a psychologie. Vysokoškolsky vzdělaný odborník má být především vedoucím manažerem s širokým rozhledem, který přesahuje ryze technické obory. Součástí studia jsou je i výuka cizích jazyků. Studenti mohou během studia studovat na zahraničních univerzitách, studium v zahraničí je podporováno.
Absolventi bakalářského oboru Geodézie a kartografie se uplatní v geodetické a kartografické praxi v soukromé sféře, v resortu Českého úřadu zeměměřického a katastrálního, při vedení katastru nemovitostí ČR. Kromě toho najdou uplatnění všude tam, kde je potřeba odborníků v oboru geografických informačních systémů, hromadného sběru geografických dat a jejich zpracování. Jmenovitě jde o širokou oblast životního prostředí, především se zaměřením na informační systémy.
Magistři
Magisterské studium rozvíjí profesní znalosti bakalářského studia, je ale zaměřeno více na teoretické disiplíny a mimo jiné je nezbytným stupněm pro případné postgraduální doktorské studium. Magisterské studium geoinforamtiky poskytuje široký prostor pro volbu z rozsáhlé nabídky povinně volitelných předmětů.
Následující text byl původně určen jako interní dokument, jehož cílem bylo vyvolat diskusi o blízké budoucnosti studia geodézie a kartografie na Fakultě stavební ČVUT. Věříme ale, že tento stručný text může poskytnout i potřebné informace pro potenciální zájemce, kteří uvažují o studiu geoinformatiky na naší fakultě.
Úplné informace o nově otevíraném oboru naleznete v akreditační žádosti. Studijní obor geoinformatika byl schválen na zasedání Akreditační komise MŠMT 7-8. června 2005. Odborné veřejnosti by nový obor představen na mezinárodní konferenci International Federation of Surveyors (FIG) v Egytské Káhiře, FIG Working Week 2005 (text prezentace ve formatu HTML, PDF, DOC).