155PJIN Projekt - Informatika: Porovnání verzí
Řádek 81: | Řádek 81: | ||
Kromě studentských schémat bylo založeno demonstrační schéma pjin2009x které je použito v demo programu | Kromě studentských schémat bylo založeno demonstrační schéma pjin2009x které je použito v demo programu | ||
http://josef.fsv.cvut.cz/cgi-bin/pjin2009/x/demo-rybniky | * http://josef.fsv.cvut.cz/cgi-bin/pjin2009/x/demo-rybniky | ||
* http://josef.fsv.cvut.cz/~gin/pjin | |||
Zdrojový kód je v adresaři x, spolu s demo dávkou rybniky.sql a souborem Makefile (import dat do databáze je nutno zadavát explicitně příkazem <code>make sql</code> nebo manuálně). | Zdrojový kód je v adresaři x, spolu s demo dávkou rybniky.sql a souborem Makefile (import dat do databáze je nutno zadavát explicitně příkazem <code>make sql</code> nebo manuálně). |
Verze z 26. 2. 2010, 08:34
Anotace
Projekt navazuje na tři úvodní předměty aplikované geoinformatiky 153OSL, 153DASY a 153PGC. Studenti jsou rozděleni do skupin, které během semestru pracují na zadaném tématu. Projekt obvykle představuje návrh a implementace webové aplikace, která pracuje s databází prostřednictvím CGI skriptů.
Skupiny během semestru průběžně prezentují výsledky a postup prací. Semestr je zakončen veřejnou prezentací projektů.
Doporučená literatura
Požadavky
- Projekt a všechny je šířen pod licencí GNU GPL, pokud s touto podmínkou autoři nesouhlasí, musí to explicitně uvést na první straně dokumentace
- Závěrečná zpráva je odevzdána v jediném archivním souboru 153pjin-2010-x.tar.gz, kde x označuje přidělený kód skupiny (všechny soubory jsou v tar archivu uloženy v podadresáři 153pjin-2010-x). Součástí závěrečné zprávy musí být:
- textová dokumentace ve formátu PDF včetně zdrojového textu, např. LaTeX
- prezentace projektu v PDF
- všechny zdrojové texty strukturované podle potřeby do hierarchie podadresářů
- jména souborů projektu (typicky obrázky) nesmí obsahovat diakritiku
- se zdrojovými text překládaných programů musí být dodán vždy soubor Makefile
- Projekt je zakončen veřejnou prezentací
- K prezentaci se předkládá textová část dokumentace (nemusí obsahovat přílohy) tak, aby byla k dispozici a mohla být dána k nahlédnutí přítomným zájemcům.
- Plná dokumentace 153pjin-2010-x.pdf musí být k datu odevzdání zprávy vystavená na webu
- textová část prezentace (jeden soubor ve formátu PDF) a plná závěrečná zpráva (153pjin-2010-x.tar.gz) jsou uloženy v podadresáři x/src, například http://josef.fsv.cvut.cz/~pjin2010/e/src
- na adrese http://josef.fsv.cvut.cz/~pjin2010/x se musí zobrazit hlavní stránka projektu (lze přesměrovat), nesmí se v žádném případě zobrazit implicitní struktura podadresářů.
- Na serveru josef.fsv.cvut.cz je pro všechny skupiny založeno společné konto pjin2010, jednotlivé projekty se ukládají do podadresařů x. Přístup ke kontu pjin2010 je možný pouze přes veřejné klíče, které je nutno (v případě potřeby) vygenerovat a poslat k zařazeni. Pro snazší administraci mají všechny veřejné klíče jednotné pojmenování pjin2010-x-jmeno.pub.
- Na serveru josef.fsv.cvut.cz je založena databáze pjin2010 a schémata pjin2010x, v projektech se schémata uvádějí vždy explicitně pro každou takulku, tedy např. SELECT * FROM pjin2010a.obce;
Akademický rok 2009-2010
V letním semestru 2009-2010 dochází v projektu PJIN oproti předchozím rokům ke dvěma změnám
- CGI skripty jsou vyvíjeny na platformě Qt (qtcreator)
- pracujeme s databází SQLite
V tomto směru jsou upraveny požadavky na projekt. Demonstrační demo skripty jsou uloženy v souboru pjin-2010-01-05.tar.gz na adrese [1].
Rozdělení do skupin
- Paseka Štěpán
- Němcová Nikola
- Zavadil Filip
- Bejdová Viera
- Čapková Michala
- Fuňáková Marie
- Gardoňová Alžbeta
- Hynková Kateřina
- Kyzlíková Eliška
- Lžíčař Martin
- Med Michal
- Šubrtová Anna
- Tomášů Martin
- Turek Štěpán
- Vojtěchovský Tomáš
- Vorlíček Chrudoš
- Zajíček Jan
- Faitová Barbora
Harmonogram
- exkurze GIS pro životní prostředí 19.2.
- Úvodní přednáška 26.2.
- témata, zdroje dat, ... 5.3.
- konzultace 12.3.
- konzultace 19.3.
- společná kontrola postupu prací na projektech 26.3.
- konzultace 2.4.
- konzultace 9.4.
- konzultace 16.4.
- předběžná prezentace projektů 23.4.
- odevzdání projektů 30.4.
- prezentace projektů 7.5.
- závěrečné hodnocení 14.5
Akademický rok 2008-2009
Poznámky
Ssh klíče mimo jiné umožňují otevřít souborový systém na jiném počitači (připojení ze serveru gama na pjin2009@josef v následujícím příkladu)
Kromě studentských schémat bylo založeno demonstrační schéma pjin2009x které je použito v demo programu
Zdrojový kód je v adresaři x, spolu s demo dávkou rybniky.sql a souborem Makefile (import dat do databáze je nutno zadavát explicitně příkazem make sql
nebo manuálně).
Na základě výslovné žádosti studentů, hlasováním s těsnou většinou jednoho hlasu přítomných, byla pro letní semestr akademického roku 2008-2009 stanovena doplnňující podmínka pro závěrečné hodnocení projektů: pokud jedna nebo více skupin neprojde v závěrečném hodnocení, tj. hodnocení bude F, pak hodnocení F bude přiděleno i všem ostatním skupinám bez výjimky.
Rozdělení do skupin
a) Databáze lyžařských středisek
- Daniel Dluhoš
- Tomáš Podpěra
- Eva Linhartová
- Kateřina Jarošová
b) Přehrady
- Renata Duchnová
- Miroslav Kopecký
- Tereza Pantůčková
- Petra Svobodová
c) Rekultivace po těžbě hnědého uhlí
- Jan Synek
- Lukáš Bocan
- Jiří Kratochvíl
- Hana Kadlecová
d) Databáze turistických tras ve Šluknovském výběžku
- Anna Kratochvílová
- Jaroslava Škudrnová
- Václav Petráš
e) Databáze jeskyní západních Krkonoš
- Vladimír Holubec
- Michal Bodnár
- Markéta Sedláčková
- Michal Bečička
f) Vodácké trasy
- Jana Knoblochová
- Karolína Štochlová
- Ondřej Pospíšil
- Simona Karochová
Harmonogram
- úvodní přednáška 5.3.
- exkurze GIS pro životní prostředí 12.3
- témata, zdroje dat, ... 19.3.
- konzultace 26.3.
- konzultace 2.4.
- společná kontrola postupu prací na projektech 9.4.
- konzultace 16.4
- konzultace 23.4.
- konzultace 30.4.
- předběžné prezentace projektů 7.5. !!! 7.5. je výuka jako v pátek, nutno posunout vše o týden !!!
- předběžné prezentace projektů 14.5.
- odevzdání projektů 21.5.
- prezentace a závěrečné hodnocení 28.5. v B 169 (velká zasedačka, vchod z atria)
Závěrečné hodnocení
- výborně skupiny B D F
- velmi dobře skupiny A C E
Hodnocení bylo určeno podle vážených průměrů z následující tabulky
váha | A | B | C | D | E | F | |
---|---|---|---|---|---|---|---|
Dokumentace projektu | 4 | 2 | 1 | 1 | 1 | 2 | 2 |
Prezentace projektu (vystoupení) | 2 | 1 | 2 | 2 | 1 | 3 | 1 |
Prezentace (PDF) | 1 | 1 | 2 | 2 | 2 | 2 | 2 |
Technické řešení | 4 | 2 | 1 | 2 | 1 | 2 | 1 |
WWW stránky | 2 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 |
13 | 1.62 | 1.23 | 1.54 | 1.08 | 2.00 | 1.38 |
S odstupem času se ukazuje, že tabulka vážených průměrů stanovila poměrně dobré uspořádání projektů, brát výsledné průměry jako hodnocení ale nebylo šťastné.
Pro příští roky bude nutno jednak definovat přesněji hodnocené kategorie (a zveřejnit je předem) a výsledné průměry brát pouze jako uspořádání projektů a klasifikovat v rámci daného pořadí. Otázkou také je, zda jako jednu z kategorií nezařadit hodnocení studentů. Samostatnou kategorií by patrně měl být návrh databáze. Názory a připomínky prosím napište do celofakultního hodnocení výuky studenty. AČ
Poznámky
- z www adresy skupiny musí být přesměrování na cgi nebo tam musí být cgi sripty přímo uloženy. Není možné, aby se při otevírání adresy otevřel adresář (správně to měla jen skupina D).
- soubory projektu nesmí používat diakritiku, viz skupina F
- v souboru projektu musí být přiložena i prezentace (v PDF)
- v dokumentaci obecně postrádám obrázky (především screenshoty www stránek). Dokumentace musí dát jasný obraz o projektu i v případě, že nemám k dispozici online aplikaci (například s přechodem na nový hardware, vyšší verze postgresu atd., patrně nebudou staré studentské databáze znovy vytvářeny. Dokumentace musí zachytit stav projektu i pro budoucnost (pro porovnání, jak se projekty postupně během let vyvíjely).
- grafická zobrazení schématu databáze nezobrazuji správně relace 1:N (případně M:N)
Akademický rok 2007-2008
Rozdělení do skupin
a
- Mrázek Václav nedodali projekt v termínu
- Horník Darek
- Řeháková Barbora
- Veverka Ondřej
b
- Peterová Věra hodnocení: výborně
- Kovařík Karel
- Krejčí Jiří
- Novák Jiří
c
- Kabilková Hana hodnocení: výborně
- Fořt Vojtěch
- Buřvalová Marie
- Polívka Adam
d
- Novák Jiří hodnocení: výborně
- Hron Vojtěch
- Růžička Zdeněk
- Řehák Martin
- Truhlář Luboš
e
- Hořejšová Zora hodnocení: výborně
- Prunarová Lucie
- Volfová Adéla
- Šmejkal Martin
f
- Šmídová Kateřina hodnocení: výborně
- Havlíčková Markéta
- Hořejší Miroslav
- Jankovský Zdeněk
- Tichý Tomáš
Konta a DB
Pro všechny skupiny byly založeny uživatelské účty pjin2008x (kde x je a až f) s možností přihlášení pouze přes ssh klíče, databáze stejného jména a postgres uživatelé. Pro každou skupinu byl navíc založen postgres uživatel pjin2008xwww pro přístup z webu, jeho práva musí nastavit každá skupina podle potřeby své webové aplikace.
Každá skupina má založen prostor pro webové stránky /var/www/user/pjin2008x
Závěrečná prezentace projektů
Na posledním setkání PJIN jsme se dohodli na prezentaci projektu 21. května. To ale bohužel koliduje s přednáškou Martina Hrubého z Brna. Díval jsem se na rozvrhy vašich kroužku a zjistil, že kolizi má pouze kroužek H2-68, který má v planu cvičeni 153MAKA od 16 hodin. Poprosil jsem Petra Buchara, jestli byste si nemohli cvičeni po dohodě nahradit jindy a kolega Buchar souhlasil. Mohu tedy využit toho, že v učebně C208 je po PJIN od 16:00 volná další dvouhodina a spojíme přednášku Martina Hrubého s prezentaci vašich projektu. Nevím, jestli budeme začínat přednáškou nebo prezentacemi, to ale není podstatné. Každopádně začneme v C208 ve 13:20 (patrně bude nejprve přednáška ... každopádně ale buďte přítomni)
Na prezentaci pozvu i některé kolegy z dalších kateder (budou-li mít čas), protože je to první prezentace projektu geoinformatiků. Připravte se proto, že to bude prezentace "na ostro"!
Máme 6 skupin, každá skupina bude mít 15 minut + max 5 minut na zodpovězeni případných dotazů. Naplánujte si proto "časování". To je u prezentaci velmi důležité. Je silne neprofesionalni pretahnout vymezeny casovy prostor, protoze se tak uzira cas nasledujicim ucastikum. Po vycerpani limitu budu proto nekompromisne ukoncovat. 5 minut na diskusi bude slouzit i k paralelni výměně skupin, tj. během diskuse se připraví další představitel/představitelé projektu. Spolu s prezentací musíte předložit projekt v písemné formě (stačí 21.5.), který necháme kolovat.
AČ