Studijní program Geodézie a kartografie

Z GeoWikiCZ

Od akademického roku 2011-2012 přechází studijní program Geodézie a kartografie na strukturované studium v modelu 3+2 (tříleté bakalářské studium a dvouleté navazující magisterské studium). S nově akreditovanými studijními plány se můžete seznámit na stránce Žádost o akreditaci bakalářského a magisterského studijního programu Geodézie a kartografie. Většina textů na této wiki, pokud není uvedeno jinak, se stále vztahuje k dobíhající struktuře studia 4+1.5.


Nové studijní plány v modelu 3+2
Společný tříletý bakalářský obor
Geodézie, kartografie a geoinformatika
Magisterské dvouleté obory
Studijní obor G Studijní obor H
Magisterské obory budou otevřeny až pro první absolventy tříletého společného bakalářského oboru
Dobíhající studijní plány v modelu 4+1.5
Studijní obor G Studijní obor H
Geodézie a kartografie Geoinformatika
Doporučený studijní plán Doporučený studijní plán

Studium geodézie má na naší fakultě dva různé směry v podobě dvou oborů. Každý z nich jde svojí cestou, nicméně se neustále potkávají a spolupracují.

Obor Geodézie a kartografie připravuje studenty pro praxi, aby zvládli praktické geodetické a kartografické úlohy, znali problematiku katastru nemovitostí a moderní aplikace v inženýrské geodézii. Samostatnou specializací oboru je teoretická geodézie, zabývající se mimo jiné globálními navigačními satelitními systémy, jako je např. GPS.

Geoinformatika je obor, který je zaměřen šířeji na vědní disciplíny pojednávající o Zemi (geodézie patří mezi klíčové předměty). Zabývá se aplikovanou informatikou v oblasti zpracování prostorových dat, databázemi a moderními geoinformačními technologiemi pro hromadný sběr, zpracování a analýzy dat. Větší důraz je kladen na teoretické předměty, tak aby znalosti absolventů měly trvalou odbornou platnost a širší možnost uplatnění.

Oba studijní obory jsou plně prostupné při přechodu od bakalářského do magisterského studia.

Ukázka prostředí ArcGIS

Katedry

Aplikace inženýrské geodézie

Další informace

Studenti

Výuka v terénu