155TCVI Teorie chyb a vyrovnávací počet 1: Porovnání verzí

Z GeoWikiCZ
mBez shrnutí editace
mBez shrnutí editace
Řádek 16: Řádek 16:
* Pavel Fornůsek <[mailto://pavel.fornusek@fsv.cvut.z pavel.fornusek@fsv.cvut.cz]>
* Pavel Fornůsek <[mailto://pavel.fornusek@fsv.cvut.z pavel.fornusek@fsv.cvut.cz]>
* Hana Friedlová <[mailto://hana.bortelova@fsv.cvut.cz hana.bortelova@fsv.cvut.cz]>
* Hana Friedlová <[mailto://hana.bortelova@fsv.cvut.cz hana.bortelova@fsv.cvut.cz]>
* Zdeněk Lukeš{0161}   <[mailto://zdenek.lukes@fsv.cvut.cz  zdenek.lukes@fsv.cvut.cz]> (vedoucí cvičení)
* Zdeněk Lukeš  <[mailto://zdenek.lukes@fsv.cvut.cz  zdenek.lukes@fsv.cvut.cz]> (vedoucí cvičení)


==výuka v terénu==
==výuka v terénu==

Verze z 29. 9. 2006, 10:47


Anotace

Základy teorie pravděpodobnosti: pravděpodobnost, podmíněná pravděpodobnost, náhodná veličina a náhodný vektor, jednorozměrné a vícerozměrné rozdělení pravděpodobnosti, charakteristiky rozdělení pravděpodobnosti, kovarianční matice.

Přednášky

Přednášky probíhají podle rozvrhu.

Cvičení

Obsah cvičení navazuje na témata přednášek, které dále rozvíjí formou příkladů. Pravidla cvičení jsou popsána v samostatném dokumentu.

Cvičící:

výuka v terénu

  • EMGDteren.pdf - Pokyny k výuce v terénu a zadání jednotlivých úloh


Cílem výuky v terénu EMGD je stručné seznámení s elektronickými geodetickými přístroji, které buď suplují klasické geodetické přístroje v základních geodetických úlohách, nebo umožňují realizaci nových měřických metod. Půjde o následující přístroje:

  • elektrooptické dálkoměry
  • elektronické teodolity (ET) a universální elektronické teodolity (UET)
  • hledače podzemních vedení
  • digitální nivelační přístroje
  • GNSS přijímače

Obsahem cvičení bude řešení těchto úloh:

  • Určení součtové konstanty EOD Wild DI 2000 a DI 5
  • Trigonometrická nivelace
  • Vyhledání podzemních vedení
  • Seznámení s digitálním nivelačním přístrojem Leica NA 3003
  • Vytyčení pomocí TCA 2003
  • Zaměření fasády
  • Globální navigační satelitní systémy

Pro výuku v terénu z EMGD je třeba vytvořit vždy 4 skupiny pro jednotlivé čtyřdenní cykly. Podle následujícího harmonogramu rozdělte skupiny z výuky geodézie vždy na 4 skupiny o maximálně 11 studentech.

  • 1. cyklus 10. - 13.5. skupiny číslo 15, 16, 17, 18, 19, 20, 21
  • 2. cyklus 15. - 18.5. skupiny číslo 8, 9, 10, 11, 12, 13, 14
  • 3. cyklus 20. - 23.5. skupiny číslo 1, 2, 3, 4, 5, 6, 7


konzultace

Konzultace kdykoliv po dohodě.


Pavel Tesař <pavel.tesar@fsv.cvut.cz>