C++ Bc. 14: Porovnání verzí

Z GeoWikiCZ
Bez shrnutí editace
 
Bez shrnutí editace
Řádek 1: Řádek 1:
''' filtrace obrazu prosté průměrování '''
''' filtrace obrazu'''
 
Filtrací obrazu rozumíme v obecné rovině operace s digitálním obrazem, které slouží ke zvýraznění určité informace. Rozlišujeme celou řadu metod filtrace obrazu od velmi jednoduchých (např. prosté průměrování) až po poměrně komplexní, sofistikované metody.
 
'''prosté průměrování '''
 
Nová hodnota (zaokrouhlena na celé číslo) středového pixelu je vypočtena jako aritmetický průměr hodnot pixelů pokrytého kernelem. Ve svém důsledku tento filtr likviduje liniové elementy (jde o nízkofrekvenční filtr), naopak je vhodný pro vyhlazení výsledku klasifikace u rozsáhlejších homogenních ploch či pro částečné odstraňování šumu. Rovnice pro velikost kernelu 3x3:
 
<math>p (i,j) = \frac{1}{9} \sum_{k=-1}^1 \sum_{l=-1}^1 f (i+k, j+l)</math>


[ [[C plus plus Bc.|Zpět]] | [[C plus plus Bc. 14 cpp|C++]] ]
[ [[C plus plus Bc.|Zpět]] | [[C plus plus Bc. 14 cpp|C++]] ]

Verze z 28. 2. 2006, 13:55

filtrace obrazu

Filtrací obrazu rozumíme v obecné rovině operace s digitálním obrazem, které slouží ke zvýraznění určité informace. Rozlišujeme celou řadu metod filtrace obrazu od velmi jednoduchých (např. prosté průměrování) až po poměrně komplexní, sofistikované metody.

prosté průměrování

Nová hodnota (zaokrouhlena na celé číslo) středového pixelu je vypočtena jako aritmetický průměr hodnot pixelů pokrytého kernelem. Ve svém důsledku tento filtr likviduje liniové elementy (jde o nízkofrekvenční filtr), naopak je vhodný pro vyhlazení výsledku klasifikace u rozsáhlejších homogenních ploch či pro částečné odstraňování šumu. Rovnice pro velikost kernelu 3x3:

[ Zpět | C++ ]