155OBP Objektové programování: Porovnání verzí

Z GeoWikiCZ
m (Nová stránka: {{Programování}}{{C++}} == Anotace == Předmět je zaměřen na objektové vlastnosti jazyka C++, podrobně seznamuje studenty se šablonami a nástroji standardní knihovny jazyk...)
 
Řádek 15: Řádek 15:


'''Přednášející:''' [[prof. Ing. Aleš Čepek, CSc.]]
'''Přednášející:''' [[prof. Ing. Aleš Čepek, CSc.]]
# Úvodní rekapitulace základů objektového programování
# Příklad objektové knihovny libpqxx pro práci s databázovým systémem PostgreSQL
# obejktový návrh template knihovny pro práci s maticemi a vektory
# Objektové řešení základních úloh vyrovnávacího počtu v systému GNU Gama
# Návrhový vzor acyklický návštěvník v systému GNU Gama
# návrhové vzory obecně
# generické prorgamování v C++


== Cvičení ==
== Cvičení ==


Cvičení navazují na látku probíranou na přednáškách
Cvičení navazují na látku probíranou na přednáškách

Verze z 24. 4. 2008, 14:20

Anotace

Předmět je zaměřen na objektové vlastnosti jazyka C++, podrobně seznamuje studenty se šablonami a nástroji standardní knihovny jazyka C++. Znalost jazyka C++ není nezbytnou podmínkou, pokud studenti aktivně ovládají jiný objektový jazyk, např. Javu. V kurzu se studenti seznámí s návrhem programů s využitím vzorů, jejich využití v geodézii je demonstrováno mimo jiné na projektu GNU Gama.

Doporučená literatura

  1. Čepek, A.: Úvod do C++, Vydavatelství ČVUT v Praze, 2004 (skriptum ve formátu PDF je též k dispozici na adrese http://gama.fsv.cvut.cz/~cepek/uvodc++/)
  2. Stroustrup, B.: The C++ Programming Language, 3rd ed., Addiso-Wesley, 2000
  3. Vandevoode, D – Josuttis, N. M.: C++ Templates, Addison-Wesley, 2003
  4. Gamma, E. et al.: Design Patterns, Elements of Reusable Object-Oriented Software, Addison-Wesley, 1995 (český překlad Grada)
  5. Booch, G.: Object-Oriented Analysis and Design, 2nd ed., Addison-Wesley, 1994

Přednášky

Přednášející: prof. Ing. Aleš Čepek, CSc.

  1. Úvodní rekapitulace základů objektového programování
  2. Příklad objektové knihovny libpqxx pro práci s databázovým systémem PostgreSQL
  3. obejktový návrh template knihovny pro práci s maticemi a vektory
  4. Objektové řešení základních úloh vyrovnávacího počtu v systému GNU Gama
  5. Návrhový vzor acyklický návštěvník v systému GNU Gama
  6. návrhové vzory obecně
  7. generické prorgamování v C++

Cvičení

Cvičení navazují na látku probíranou na přednáškách