155GIT1 / 2. cvičení / Příklady: Porovnání verzí
mBez shrnutí editace |
mBez shrnutí editace |
||
Řádek 5: | Řádek 5: | ||
</math> a vypočtěte jeho hodnotu pro a = -2, b = 2, c = 1,5 (řešení je: 1.5). | </math> a vypočtěte jeho hodnotu pro a = -2, b = 2, c = 1,5 (řešení je: 1.5). | ||
--> | --> | ||
* | * Vypište hodnotu čísla ''\phi'', ''-\phi'' a náhodně vygenerovaného čísla z intervalu -1 až 1: | ||
** na plný počet desetinných míst; | |||
** zaokrouhlenou směrem nahorů (k plus nekonečnu); | |||
** zaokrouhlenou směrem dolů (k mínus nekonečnu); | |||
** zaokrouhlenou k nejbližšímu celému číslu; | |||
** zaokrouhlenou směrem k nule (tj. vypište celou část daného čísla). | |||
* Vytvořte zadané proměnné a postupně s nimi proveďte požadované operace: | |||
** Vygenerujte řádkový vektor '''a1''' o 5 prvcích s náhodnými hodnotami z intervalu 0 až 4. | |||
** Vygenerujte sloupcový vektor '''a2''' o 5 prvcích s náhodnými hodnotami z intervalu 1 až 10. | |||
** Vygenerujte matici '''A''' o rozměru 5x2 s náhodnými hodnotami z intervalu -3 až 3. | |||
** Vytvořte matici '''B''', která vznikne z matice A připojením nových sloupců následovně: vektor '''a1''' bude umístěn před matici '''A''' a vektor '''a2''' za matici '''A'''. | |||
** V matici '''B''' nalezněte všechny záporné hodnoty a nahraďte je hodnotou 0. | |||
** V matici '''B''' nalezněte všechny hodnoty hodnoty větší než 2 a nahraďte je hodnotou 2. | |||
** Spočtěte, kolik prvků vzniklé matice '''B''' má hodnotu rovnu 0 a kolik prvků má hodnotu rovnu 2. | |||
Verze z 27. 2. 2017, 18:23
- Vypište hodnotu čísla \phi, -\phi a náhodně vygenerovaného čísla z intervalu -1 až 1:
- na plný počet desetinných míst;
- zaokrouhlenou směrem nahorů (k plus nekonečnu);
- zaokrouhlenou směrem dolů (k mínus nekonečnu);
- zaokrouhlenou k nejbližšímu celému číslu;
- zaokrouhlenou směrem k nule (tj. vypište celou část daného čísla).
- Vytvořte zadané proměnné a postupně s nimi proveďte požadované operace:
- Vygenerujte řádkový vektor a1 o 5 prvcích s náhodnými hodnotami z intervalu 0 až 4.
- Vygenerujte sloupcový vektor a2 o 5 prvcích s náhodnými hodnotami z intervalu 1 až 10.
- Vygenerujte matici A o rozměru 5x2 s náhodnými hodnotami z intervalu -3 až 3.
- Vytvořte matici B, která vznikne z matice A připojením nových sloupců následovně: vektor a1 bude umístěn před matici A a vektor a2 za matici A.
- V matici B nalezněte všechny záporné hodnoty a nahraďte je hodnotou 0.
- V matici B nalezněte všechny hodnoty hodnoty větší než 2 a nahraďte je hodnotou 2.
- Spočtěte, kolik prvků vzniklé matice B má hodnotu rovnu 0 a kolik prvků má hodnotu rovnu 2.
- Řešení soustavy lineárních rovnic