151CADG AutoCAD v geodézii: Porovnání verzí

Z GeoWikiCZ
Řádek 44: Řádek 44:
=== Základy kreslení ve 3D ===
=== Základy kreslení ve 3D ===


== Návody a jiné odkazy ==
== Licence, návody a jiné odkazy ==
* [http://students.autodesk.com Studentské licence pro produkty AutoDesk]
* [http://students.autodesk.com Studentské licence pro produkty AutoDesk]
* Kromě instalace české verze (program komunikuje v češtině a ne v anglickém jazyce) je možné instalovat tzv. Country Kit, který program dále rozšíří o české speciality jakou jsou normy pro kreslení, jednotky, systémy atd. [http://usa.autodesk.com/adsk/servlet/index?siteID=123112&id=7271531&linkID=9240698 Více na stránkách AutoDesk Country Kits]
* Kromě instalace české verze (program komunikuje v češtině a ne v anglickém jazyce) je možné instalovat tzv. Country Kit, který program dále rozšíří o české speciality jakou jsou normy pro kreslení, jednotky, systémy atd. [http://usa.autodesk.com/adsk/servlet/index?siteID=123112&id=7271531&linkID=9240698 Více na stránkách AutoDesk Country Kits]
*[http://slon.fsv.cvut.cz/zs/prge/navod_c3d.pdf Stručný návod pro Civil 3D]
*[http://slon.fsv.cvut.cz/zs/prge/navod_c3d.pdf Stručný návod pro Civil 3D]

Verze z 7. 12. 2009, 08:40

Anotace

V předmětu jsou studenti formou praktických úloh seznámeni se základy grafického systému AutoCAD, včetně některých geodetických nadstaveb (GeoWin, AutoCAD MAP, AutoCAD Civil 3D).

Cvičení

Vyučující: Ing. Michal Seidl, Ph.D.

Obsah Cvičení

Rychlý úvod

  • Výhody a nevýhody, možnosti kreslení v CAD systémech. AutoCAD a formát DWG.
  • Uživatelské prostředí, pracovní prostor, modelový prostor, systém nápovědy
  • Založení výkresu a jeho vlastnosti (šablony, jednotky, styly)
  • Příkazy AutoCADu, spuštění, ukončení, opakovaní, příkazy pro kreslení
  • Základní ovládání pohledu výřezu ve 2D
  • Základní metody grafického výběru objektů a jejich editace

Základy kreslení ve 2D

  • Přesné kreslení, zadávání souřadnic, snapping, grid
  • Použití filtrů souřadnic pro přesné kreslení
  • Využití konstrukčních prvků (bod, polopřímka, přímka)
  • Tvorba textů a definice jejich stylu
  • Vlastnosti objektů a výběr objektů dle jejich atributů
  • Používání hladin (založení hladiny, vlastnosti hladiny)
  • Barvy, typy a tloušťky čar a jejich přiřazení objektu či vrstvě
  • Základní editace (otočení, posun, ořezání, prodloužení)
  • Práce s bloky (definice, vložení, editace)

Základy kreslení ve 3D

Licence, návody a jiné odkazy