151CADG AutoCAD v geodézii: Porovnání verzí

Z GeoWikiCZ
(Založena nová stránka: {{Výuka}} ==Anotace== V předmětu jsou studenti formou praktických úloh seznámeni se základy grafického systému AutoCAD, včetně některých geodetických nadstave…)
 
 
(Není zobrazeno 18 mezilehlých verzí od 2 dalších uživatelů.)
Řádek 2: Řádek 2:
==Anotace==
==Anotace==
V předmětu jsou studenti formou praktických úloh seznámeni se základy grafického systému AutoCAD, včetně některých
V předmětu jsou studenti formou praktických úloh seznámeni se základy grafického systému AutoCAD, včetně některých
geodetických nadstaveb (GeoWin, AutoCAD MAP, AutoCAD Civil 3D). Výhodou je základní znalost operačního systému Microsoft Windows.
geodetických nadstaveb (GeoWin, AutoCAD MAP, AutoCAD Civil 3D).
<!--
<!--
V předmětu jsou prohloubeny základní znalosti práce se systémem MicroStation, zejména se zaměřením na třetí rozměr výkresu a probrány nadstavbové moduly firmy Bentley podle aktuálního vývoje systému.
V předmětu jsou prohloubeny základní znalosti práce se systémem MicroStation, zejména se zaměřením na třetí rozměr výkresu a probrány nadstavbové moduly firmy Bentley podle aktuálního vývoje systému.
Řádek 17: Řádek 17:
== Cvičení ==
== Cvičení ==


'''Vyučující:''' Ing. Michal Seidl, Ph.D.
'''Vyučující:''' [[Ing. Michal Seidl, Ph.D.]]


{{GIS}}
[[Kategorie:CAD]]
== Obsah Cvičení ==
=== Rychlý úvod ===
* Výhody a nevýhody, možnosti kreslení v CAD systémech. AutoCAD a formát DWG.
* Uživatelské prostředí, pracovní prostor, modelový prostor, systém nápovědy
* Založení výkresu a jeho vlastnosti (šablony, jednotky, styly)
* Příkazy AutoCADu, spuštění, ukončení, opakovaní, příkazy pro kreslení
* Základní ovládání pohledu výřezu ve 2D
* Základní metody grafického výběru objektů a jejich editace
=== Základy kreslení ve 2D ===
* Přesné kreslení, zadávání souřadnic, snapping, grid
* Použití filtrů souřadnic pro přesné kreslení
* Využití konstrukčních prvků (bod, polopřímka, přímka)
* Tvorba textů a definice jejich stylu
* Vlastnosti objektů a výběr objektů dle jejich atributů
* Používání hladin (založení hladiny, vlastnosti hladiny)
* Barvy, typy a tloušťky čar a jejich přiřazení objektu či vrstvě
* Základní editace (otočení, posun, ořezání, prodloužení)
* Práce s bloky (definice, vložení, editace)


[[Kategorie:Výuka]]
=== Základy kreslení ve 3D ===
[[Kategorie:CAD]]
* Význam a definice výřezu, pohledu, stylu zobrazení a souřadnicového systému ve 3D
[[Kategorie:GIS]]
* Přesné kreslení, výběr objektů, snapping ve 3D
* Nástroje pro ovládání pohledu ve 3D (View Cube, Steering Wheel, Gizmo)
* Základní způsoby tvorby ploch a těles
* Základní operace nad objekty ploch a těles
* Definice řezů 3D objekty, generovaní 2D řezů
 
=== Nadstavba Geowin ===
* Uživatelské nastavení, mapové značky bodové a liniové, názvy a atributy hladin
* [http://slon.fsv.cvut.cz/vyuka/ZS_2009-10/cadg/geowin/geowin.zip Data pro cvičení]
 
=== Nadstavba Civil 3D ===
 
== Licence, návody a jiné odkazy ==
* [http://students.autodesk.com Studentské licence pro produkty AutoDesk]
* Kromě instalace české verze (program komunikuje v češtině a ne v anglickém jazyce) je možné instalovat tzv. Country Kit, který program dále rozšíří o české speciality jakou jsou normy pro kreslení, jednotky, systémy atd. [http://usa.autodesk.com/adsk/servlet/index?siteID=123112&id=7271531&linkID=9240698 Více na stránkách AutoDesk Country Kits]
*[http://slon.fsv.cvut.cz/zs/prge/navod_c3d.pdf Stručný návod pro Civil 3D]

Aktuální verze z 7. 12. 2009, 11:04

Anotace

V předmětu jsou studenti formou praktických úloh seznámeni se základy grafického systému AutoCAD, včetně některých geodetických nadstaveb (GeoWin, AutoCAD MAP, AutoCAD Civil 3D).

Cvičení

Vyučující: Ing. Michal Seidl, Ph.D.

Obsah Cvičení

Rychlý úvod

  • Výhody a nevýhody, možnosti kreslení v CAD systémech. AutoCAD a formát DWG.
  • Uživatelské prostředí, pracovní prostor, modelový prostor, systém nápovědy
  • Založení výkresu a jeho vlastnosti (šablony, jednotky, styly)
  • Příkazy AutoCADu, spuštění, ukončení, opakovaní, příkazy pro kreslení
  • Základní ovládání pohledu výřezu ve 2D
  • Základní metody grafického výběru objektů a jejich editace

Základy kreslení ve 2D

  • Přesné kreslení, zadávání souřadnic, snapping, grid
  • Použití filtrů souřadnic pro přesné kreslení
  • Využití konstrukčních prvků (bod, polopřímka, přímka)
  • Tvorba textů a definice jejich stylu
  • Vlastnosti objektů a výběr objektů dle jejich atributů
  • Používání hladin (založení hladiny, vlastnosti hladiny)
  • Barvy, typy a tloušťky čar a jejich přiřazení objektu či vrstvě
  • Základní editace (otočení, posun, ořezání, prodloužení)
  • Práce s bloky (definice, vložení, editace)

Základy kreslení ve 3D

  • Význam a definice výřezu, pohledu, stylu zobrazení a souřadnicového systému ve 3D
  • Přesné kreslení, výběr objektů, snapping ve 3D
  • Nástroje pro ovládání pohledu ve 3D (View Cube, Steering Wheel, Gizmo)
  • Základní způsoby tvorby ploch a těles
  • Základní operace nad objekty ploch a těles
  • Definice řezů 3D objekty, generovaní 2D řezů

Nadstavba Geowin

  • Uživatelské nastavení, mapové značky bodové a liniové, názvy a atributy hladin
  • Data pro cvičení

Nadstavba Civil 3D

Licence, návody a jiné odkazy