152YFYG Fyzikální geodézie: Porovnání verzí
Bez shrnutí editace |
|||
Řádek 1: | Řádek 1: | ||
{{Upravit}} | {{Upravit}} | ||
==anotace== | ==anotace== | ||
1. Podrobné seznámení s fyzikálními principy a technologiemi měření tíhového zrychlení. Význam hodnot tíhového zrychlení ve fyzikální geodézii. | |||
2. Odvození vztahů pro konstrukci geoidu (kvazigeoidu). Teorie Stokesových konstant a Stokesova integrálu. Moloděnského modifikace teorie tvaru Země. | |||
3. Teorie zemských slapů. geodetické aspekty zemských slapů včetně popisu elastické reakce zemského tělesa. | |||
;Doporučená literatura | ;Doporučená literatura | ||
:Zeman A.: Fyzikální geodézie. Skriptum. Vydavatelství ČVUT 2005. | :Zeman A.: Fyzikální geodézie. Skriptum. Vydavatelství ČVUT 2005. | ||
:Cimbálník M., Zeman A., Kostelecký J.: Základy vyšší a fyzikální geodézie. Skriptum. Vydavatelství ČVUT 2007. | |||
: + teorie výšek | : + teorie výšek | ||
Verze z 25. 9. 2007, 08:24
anotace
1. Podrobné seznámení s fyzikálními principy a technologiemi měření tíhového zrychlení. Význam hodnot tíhového zrychlení ve fyzikální geodézii. 2. Odvození vztahů pro konstrukci geoidu (kvazigeoidu). Teorie Stokesových konstant a Stokesova integrálu. Moloděnského modifikace teorie tvaru Země. 3. Teorie zemských slapů. geodetické aspekty zemských slapů včetně popisu elastické reakce zemského tělesa.
- Doporučená literatura
- Zeman A.: Fyzikální geodézie. Skriptum. Vydavatelství ČVUT 2005.
- Cimbálník M., Zeman A., Kostelecký J.: Základy vyšší a fyzikální geodézie. Skriptum. Vydavatelství ČVUT 2007.
- + teorie výšek
přednášky
Přednášky probíhají každou středu v přednáškové místnosti C208 od 10:45 do 12:20.
Přednášející:
- doc. Ing. Antonín Zeman, DrSc.
Harmonogram přednášek
--
cvičení
Termíny cvičení jsou následující:
- Úterý 9:00 B974, cvičící Ing. Jana Kuklíková,
- Čtvrtek 7:15 B974, cvičící Ing. Vít Ryšavý,
- Čtvrtek 10:45 B974, cvičící Ing. Jana Kuklíková.
Harmonogram cvičení
číslo úlohy | datum zadání | datum odevzdání | ||
---|---|---|---|---|
Út | Čt | Út | Čt | |
1. | ||||
2. | ||||
3. |