155YDPD: Porovnání verzí

Z GeoWikiCZ
Muzik (diskuse | příspěvky)
mBez shrnutí editace
Vyskocil (diskuse | příspěvky)
Přidání popisu předmětu
 
Řádek 1: Řádek 1:
== Základní údaje o předmětu==
== Základní údaje o předmětu==
* '''Aktuální a kompletní informace jsou ???'''
* '''Aktuální a kompletní informace jsou na KOSu.'''
* Kód předmětu: 155YDPD
* Kód předmětu: 155YDPD
* Garant předmětu: {{Lidé| prof. Ing. Jiří Cajthaml, Ph.D.}}
* Garant předmětu: {{Lidé| prof. Ing. Jiří Cajthaml, Ph.D.}}
Řádek 7: Řádek 7:
* Počet kreditů: 5
* Počet kreditů: 5
* Ukončení: z, zk
* Ukončení: z, zk
'''Anotace'''
Tento předmět se zaměřuje na digitální modelování historického města a následnou prezentaci výsledků na webu. Studenti se seznámí s různými nástroji a technikami používanými v oblasti digitálního modelování a prostorové vizualizace. Hlavním cílem je vytvořit historický model města pomocí programu Blender a následně ho prezentovat na webové stránce.
'''Osnova předmětu'''
1. Organizace, rozdělení prostorových dat + formáty
2. Úvod do Blenderu
3. Úvod do html, distribuce rastrových + vektorových dat
4. Blender - textury, UV mapy, materiály
5. Zobrazením modelů na webu - three,js, babylon,js, Sketchfab, Nira.App, Cesium
6. Zobrazení mračna na webu - Potree
7. Úprava  fotogrammetrických modelů v Blenderu
8. Blender - tvorba procedurálních textur
9. Blender - Geometry nodes
10. Virtuální prohlídky, úprava fotek
11. AI v modelování
12. CloudCompare - prostorové analýzy
13. Pokročilejší tvorba webu - React (pouze ukázka)

Aktuální verze z 27. 8. 2024, 17:50

Základní údaje o předmětu

  • Aktuální a kompletní informace jsou na KOSu.
  • Kód předmětu: 155YDPD
  • Garant předmětu:

prof. Ing. Jiří Cajthaml, Ph.D.

  • Přednášející:

Ing. David Zahradník

  • Rozsah: 2+2
  • Počet kreditů: 5
  • Ukončení: z, zk


Anotace

Tento předmět se zaměřuje na digitální modelování historického města a následnou prezentaci výsledků na webu. Studenti se seznámí s různými nástroji a technikami používanými v oblasti digitálního modelování a prostorové vizualizace. Hlavním cílem je vytvořit historický model města pomocí programu Blender a následně ho prezentovat na webové stránce.

Osnova předmětu

1. Organizace, rozdělení prostorových dat + formáty

2. Úvod do Blenderu

3. Úvod do html, distribuce rastrových + vektorových dat

4. Blender - textury, UV mapy, materiály

5. Zobrazením modelů na webu - three,js, babylon,js, Sketchfab, Nira.App, Cesium

6. Zobrazení mračna na webu - Potree

7. Úprava  fotogrammetrických modelů v Blenderu

8. Blender - tvorba procedurálních textur

9. Blender - Geometry nodes

10. Virtuální prohlídky, úprava fotek

11. AI v modelování

12. CloudCompare - prostorové analýzy

13. Pokročilejší tvorba webu - React (pouze ukázka)