151YMB Programovací systém Matlab 2: Porovnání verzí

Z GeoWikiCZ
mBez shrnutí editace
Řádek 16: Řádek 16:
* Složené datové typy: struktury, buňky
* Složené datové typy: struktury, buňky
::[http://slon.fsv.cvut.cz/vyuka/zs/ymb/matlab-shrnuti4.pdf Úvod do Matlabu - shrnutí 4 (PDF)]
::[http://slon.fsv.cvut.cz/vyuka/zs/ymb/matlab-shrnuti4.pdf Úvod do Matlabu - shrnutí 4 (PDF)]
* Handle Graphics: objekty, vlastnosti objektů figure, axes, line a text
* GUI aplikace: definice tlačítek a menu (vlastnosti 'Units' a 'Position'), psaní 'CallBack' funkcí, uchovávání uživatelských dat ('UserData')


====Semestrální práce====
==Semestrální práce==
'''Zadání''':
'''Zadání''':
: Implementujte zvolený algoritmus jako GUI aplikaci v programu Matlab. Svou volbu konzultujte s vyučujícím. Aplikace nechť je vašim originálním dílem vyhotoveným právě pro tento předmět. Každý soubor nechť obsahuje ve své úvodní části:  
: Implementujte zvolený algoritmus jako GUI aplikaci v programu Matlab. Svou volbu konzultujte s vyučujícím. Aplikace nechť je vašim originálním dílem vyhotoveným právě pro tento předmět. Každý soubor nechť obsahuje ve své úvodní části:  
Řádek 29: Řádek 31:


:Každá funkce nebo skript nechť obsahuje nápovědu s popisem vstupních a výstupních hodnot a toho k čemu je funkce (skript) určena. Vyhotovte HTML dokumentaci, která bude obsahovat:
:Každá funkce nebo skript nechť obsahuje nápovědu s popisem vstupních a výstupních hodnot a toho k čemu je funkce (skript) určena. Vyhotovte HTML dokumentaci, která bude obsahovat:
:*pro co a koho je program určen a jaký problém řeší,
:*pro koho a co je program určen a jaký problém řeší,
:*stručný popis teoretického pozadí problému,
:*stručný popis teoretického pozadí problému,
:*popis algoritmů použitých v programu,
:*popis algoritmů použitých v programu,

Verze z 26. 11. 2008, 10:22

Anotace

Obsahem předmětu jsou: složené datové typy a práce s nimi (struktury, buňky). Kreslení prostorových grafů - 3D vizualizace. Psaní výpočetních skriptů, funkcí a GUI aplikací (Handle Graphics). Cílem předmětu je poskytnout pokročilé znalosti a praktické dovednosti v programovém prostředí Matlab jako nástroje pro numerické výpočty, zpracování a vizualizaci dat v geodézii.

Doporučená literatura
  1. Duane Hanselman, Bruce Littlefield: Mastering Matlab 6. Prentice Hall, New Jersey, 2001.
  2. Cleve Moler: Numerical Computing with Matlab (www.mathworks.com/moler)

Cvičení

Vyučující
Ing. Tomáš Kubín, Ph.D.
  • Kreslení prostorových čar, kreslení ploch pomocí pravidelného regulárního gridu
  • Kreslení ploch nepravidelným regulárním gridem, vizualizace neregulárních dat, regularizace, vrstevnice
tach.txt
  • Složené datové typy: struktury, buňky
Úvod do Matlabu - shrnutí 4 (PDF)
  • Handle Graphics: objekty, vlastnosti objektů figure, axes, line a text
  • GUI aplikace: definice tlačítek a menu (vlastnosti 'Units' a 'Position'), psaní 'CallBack' funkcí, uchovávání uživatelských dat ('UserData')

Semestrální práce

Zadání:

Implementujte zvolený algoritmus jako GUI aplikaci v programu Matlab. Svou volbu konzultujte s vyučujícím. Aplikace nechť je vašim originálním dílem vyhotoveným právě pro tento předmět. Každý soubor nechť obsahuje ve své úvodní části:
%% Semestrální práce
%% Univerzita: České vysoké učení technické v Praze, Fakulta Stavební
%% Předmět: 151YMB - Programovací systém Matlab 2
%% Akademický rok: 2008/2009
%% Autor: Jméno Příjmení
Každá funkce nebo skript nechť obsahuje nápovědu s popisem vstupních a výstupních hodnot a toho k čemu je funkce (skript) určena. Vyhotovte HTML dokumentaci, která bude obsahovat:
  • pro koho a co je program určen a jaký problém řeší,
  • stručný popis teoretického pozadí problému,
  • popis algoritmů použitých v programu,
  • popis toho jak program funguje s příkladem použití
Práci odevzdejte v elektronické podobě nejpozději do 27. 2. 2009.