151TGE2 Technická geodézie 2: Porovnání verzí

Z GeoWikiCZ
Řádek 86: Řádek 86:
| 10    || 3. - 4.5.  || Trigonometrické určování výškových rozdílů (TUVR) || okolí školy || [http://slon.fsv.cvut.cz/vyuka/LS/tge2-cv/tuvr-zadani.pdf TUVR zadání.pdf] <br>[http://slon.fsv.cvut.cz/vyuka/LS/tge2-cv/laboratorni_jednotka.pdf zápisník laboratorních jednotek.pdf] ||             
| 10    || 3. - 4.5.  || Trigonometrické určování výškových rozdílů (TUVR) || okolí školy || [http://slon.fsv.cvut.cz/vyuka/LS/tge2-cv/tuvr-zadani.pdf TUVR zadání.pdf] <br>[http://slon.fsv.cvut.cz/vyuka/LS/tge2-cv/laboratorni_jednotka.pdf zápisník laboratorních jednotek.pdf] ||             
|-
|-
| 11    || 10. - 11.5.|| Digitální model terénu (DMT) || počítače || [http://slon.fsv.cvut.cz/vyuka/LS/tge2-cv/dmt_plochy_mb.m dmt_plochy_mb.m]<br> [http://slon.fsv.cvut.cz/vyuka/LS/tge2-cv/dmt-vrstevnice.tgz dmt-vrstevnice.tgz]<br> [http://slon.fsv.cvut.cz/vyuka/LS/tge2-cv/dmt-tach2.1.dxf dmt-tach2.1.dxf]<br> [http://slon.fsv.cvut.cz/vyuka/LS/tge2-cv/dmt-prezentace.pdf dmt-prezentace.pdf]||            
| 11    || 10. - 11.5.|| Digitální model terénu (DMT) || počítače || [http://slon.fsv.cvut.cz/vyuka/LS/tge2-cv/dmt_plochy_mb.m dmt_plochy_mb.m]<br> [http://slon.fsv.cvut.cz/vyuka/LS/tge2-cv/dmt-vrstevnice.tgz dmt-vrstevnice.tgz]<br> [http://slon.fsv.cvut.cz/vyuka/LS/tge2-cv/dmt-tach2.1.dxf dmt-tach2.1.dxf]<br> [http://slon.fsv.cvut.cz/vyuka/LS/tge2-cv/dmt-prezentace.pdf dmt-prezentace.pdf]||     [http://slon.fsv.cvut.cz/vyuka/LS/tge2-cv/odevzdani.php odevzdání]       
|-
|-
| 12    || 17. - 18.5.|| Seznámení s programem pro vyrovnání geodetických sítí [http://www.gnu.org/software/gama GNU Gama] || počítače || ||             
| 12    || 17. - 18.5.|| Seznámení s programem pro vyrovnání geodetických sítí [http://www.gnu.org/software/gama GNU Gama] || počítače || ||             

Verze z 11. 5. 2007, 17:34

Technická geodézie 2

Výuku zajišťuje Katedra geodézie a pozemkových úprav

Přednášky

Letní semestr 2006/2007

Přednášející:
Ing. Jan Ratiborský, CSc. (první tři přednášky)
Doc. Ing. Radim Blažek, CSc.
Cíl předmětu
Cílem předmětu je dokončit látku z polohopisu a seznámit studenty s metodami výškových měření a úpravami měřených veličin před výpočty.
Doporučená literatura
Blažek, R.- Skořepa, Z.:Geodézie 30 (výškopis). ČVUT Praha, 1999.
Blažek, R.- Skořepa, Z.: Geodézie 3 . ČVUT Praha, 2004.

Harmonogram přednášek

číslo datum téma  
1 28.2. Geodetické polohopisné základy a podrobné polohové bodové pole, podrobné polohopisné měření. (Ing. Jan Ratiborský, CSc.)
2 7.3. Podrobné polohopisné měření, výpočet výměr, klad mapových listů. (Ing. Jan Ratiborský, CSc.)
3 14.3. Jednoduché polohové vytyčovací úlohy. (Ing. Jan Ratiborský, CSc.)
4 21.3. Úvod do výškových měření. Základní pojmy. Druhy výšek. Metody výškových měření. Výškový systém ČR. Stabilizace a signalizace výškových bodů.
5 28.3. Nivelace. Podstata metody. Nivelační přístroje libelové (příprava k měření, zkoušky a rektifikace). Kompenzátorové nivelační přístroje (kompenzátory pravé a nepravé, příprava k měření, zkoušky a rektifikace). Digitální nivelační přístroje s automatickým odečítáním.
6 4.4. Laserové nivelační přístroje. Nivelační latě a podložky. Nivelační metody. Technologie nivelačních měření. Druhy nivelace ( technická a přesná nivelace).
7 11.4. Chyby a přesnost nivelačních prací, mezní odchylky. Vyrovnání výsledků nivelačních měření. Speciální nivelační práce. Nivelace profilů.
8 18.4. Plošná nivelace. Hydrostatická nivelace. Jednotky měření tlaku vzduchu, barometrické měření výšek. Trigonometrické měření výšek předmětu (princip, použití, přesnost).
9 25.4. Trigonometrické určování výškových rozdílů (TUVR) ve vysokohorském terénu. TUVR v plochém terénu.
10 2.5. Stručná teorie refrakce. Měřené veličiny při TUVR a jejich redukce. Přístroje a cílové znaky. Centrace a redukce zenitových úhlů. Určování centračních prvků, výšek horizontu teodolitu a cílového znaku.
11 23.5. Způsoby měření zenitových úhlů - Připojovací měření. Matematické redukce měřené délky. Tři základní postupy pro potřeby polohopisu a výškopisu.
12 30.5. Podrobné měření výškopisné. Terénní relief a jeho znázorňování. Tachymetrie - princip. Přístroje a pomůcky dříve a dnes. Přesnost tachymetrie.
13 5.6. Přehled přednesené látky. Požadavky ke zkoušce, dotazy. Digitální model terénu (DMT) - přednese Ing. Jiří Vidman.
Podmínky pro složení zkoušky (písemná a ústní)
udělení zápočtu ze cvičení (zápočet zapsán v indexu)
návaznost na TGE1

Cvičení

Letní semestr 2006/2007

Vedoucí cvičení: Ing. Tomáš Kubín, Ph.D.

Harmonogram cvičení

týden datum název úlohy Místo Zadání odevzdání
1 1. - 2.3. Úvod do jazyka pro numerické výpočty GNU Octave učebna Úvod do Octave.pdf
2 8. - 9.3. Fyzikální a matematické redukce délek počítače Redukce délek.pdf
3 15. - 16.3. Zaměření polohopisu okolí školy TPS400 - uzivatelska prirucka.pdf (3.5MB)
4 22. - 23.3. Zpracování polohopisu počítače zpracování polohopisu.pdf, sourvyp-1.0.tgz, export2dxf.tgz odevzdání
5 29. - 30.3. Trigonometrické určení výšky předmětu okolí školy univerzální zápisník.pdf
6 5. - 6.4. Technická nivelace okolí školy techinická nivelace.pdf

zápisník pro technickou nivelaci.pdf

7 12. - 13.4. Přesná nivelace okolí školy přesná nivelace.pdf

zápisník pro přesnou nivelaci.pdf nivelační údaje.pdf

8 19. - 20.4. Přesná nivelace okolí školy
9 26. - 27.4. Přesná nivelace okolí školy
10 3. - 4.5. Trigonometrické určování výškových rozdílů (TUVR) okolí školy TUVR zadání.pdf
zápisník laboratorních jednotek.pdf
11 10. - 11.5. Digitální model terénu (DMT) počítače dmt_plochy_mb.m
dmt-vrstevnice.tgz
dmt-tach2.1.dxf
dmt-prezentace.pdf
odevzdání
12 17. - 18.5. Seznámení s programem pro vyrovnání geodetických sítí GNU Gama počítače
13 24. - 25.5. Zápočtový test učebna
14 31. - 1.6. Udílení zápočtů učebna
Červeně jsou označeny změny v harmonogramu.
V týdnech, kdy bude probíhat výuka na počítačích, dojde k následující změně rozvrhu:
pro kroužek H68 se výuka přesouvá ze čtvrtka na pátek od 12:30 do 15:00 do místnosti B977,
pro kroužek H69 se výuka posouvá na termín od 15:05 do 17:35 do místnosti B977.
V průběhu výuky v okolí školy je každý z účastníků cvičení povinen mít reflexní vestu.

Náležitosti úloh:
úvodní stránka s rámečkem,
zadání,
technická zpráva,
závěr,
přílohy.

Podmínky pro udělení zápočtu:
účast na cvičeních,
spávně vypracované a odevzdané úlohy,
úspěšně složený zápočtový test.